Dag 2 Goa - Reisverslag uit Bombay, India van Susanne Unen - WaarBenJij.nu Dag 2 Goa - Reisverslag uit Bombay, India van Susanne Unen - WaarBenJij.nu

Dag 2 Goa

Door: Suvarna

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 April 2016 | India, Bombay



Vandaag wil dolfijnen gaan spotten, en de andere stranden gaan bekijken. Naast het Palolem strand liggen meerdere stranden die je te voet kan bezoeken of met de scooter. Nadat ik iedereen weer heb begroet, en mijn kleine kamertje heb geveegd, loop ik het strand op voor mij ontbijt. Na een heerlijke strandwandeling van 30 minuten, heb ik weer van alles beleefd, de mensen hier vissen met kleine bootjes, de bootjes worden op de ouderwetse manier het water in geschouwd, met van die langwerpige houtblokken die je onder de boot schuift. Zodra de boot na voren gaat komt er een andere blok onder te liggen, en zo wordt langzaam de boot het water in geschoven. Ook rennen de honden hier lekker rond en spelen met elkaar en genieten van het water. Ik geniet van het mooie uitzicht het zachte zand onder mijn voeten en stralen zon die op mijn huid schijnt, en zo loop ik richting mijn indiaase ontbijt toe. Na een heerlijk indiaas ontbijt loop ik weer terug na mij blokhutje, ik vraag waar ik na toe moet om dolfijnen te spotten, na wat heen en weer gebel, is het eigenlijk niet mogelijk, het is erg duur, omdat het seizoen voorbij is. Dan wordt het vandaag lekker een strand dag, ook niet verkeerd! Na toch omgekleed te hebben, aangezien het maandag is zijn er weinig indische mensen en zie ik over het algemeen alleen maar toeristen. Ga ik lekker zwemmen en loop ik helemaal na achteren op het strand. Hier zie ik van de linkerkant het hele strand liggen. Het strand is mooi schoon, wel zie je zo nu en dan kleine inimini spinnetje lopen op het zand, maar die doen verder niks. Na wat uren rond gelopen te hebben, en wat kleine winkeltje bezocht te hebben, neem ik nog even lekker een duik in het water, en ik ben niet de enige, in het water zwemt ook nog een andere jonge man, ook een backpacker die goa is aan ontdekken. Na wat gezwommen en geklets te hebben gaan we samen lunchen en hadden we het zelfde idee om vandaag de andere stranden te gaan bezoeken, Naast Palolem liggen meerdere stranden die je te voet kan beklimmen via de rotsen en tussen paadjes. Kijk dit is zo leuk aan alleen reizen je ontmoet onverwachts weer een nieuw persoon, zijn naam is jack. Je kent hem niet maar samen trek je er weer op uit om er een leuke mooie dag van te maken. Zelf had ik al met iemand uit india ontmoet, waar ik samen mee zou skooteren om ook de stranden te bekijken. Maar dat zal later in de middag zijn, en aangezien de dagen voorbij vliegen, bel ik hem op dat de plannen zijn gewijzigd., dat ik vanmiddag lopend de stranden ga bekijken. En zo vertrekken we van Palolem beach na de andere stranden. Na heel wat geklauter er geklim komen we op hoge rotsen waar een geweldig uitzicht is. Nooit gedacht dat ik boven op deze gevaarlijke hoge rosten zou gaan klimmen, maar ja ik heb een sterke man bij mij en dat geeft een veilig gevoel waardoor je meer kan dan je denkt. En ik wil deze mooie uitzichten ook niet missen. ook al wil ik er nog niet aan denken, maar morgen moet ik al weer vertrekken.

Nu nog lekker even genieten, zo nu en dan nemen we een duik in het water, want het is erg warm en de zon schijnt vel op onze huid. We lopen allemaal tussen kleien dorpjes en lokale mensen, we begroeten iedereen , het is wel een gek gezicht voor die mensen hier, aangezien ik erg klein ben en er een grote witte man naast mij loopt krijgen we heel wat bekijks, Het lijkt net een film, ik ontmoet zulke gezellige mensen, geniet van de mooie uitzichten en een heerlijk ontspannen gevoel van geen tijd en druk. Op de terug weg krijg ik van jack een lekkere kokosnoot die we al lopend opdrinken. Na vier uur hebben geschouwd komen we weer aan op ons eigen strand. Aangezien jack een plekje verder opzat, gaan we ieder weer ons eigen gang en spreken we morgen elkaar weer. Sinds ik in india ben douche ik alleen nog maar met heerlijk koud water. Lekker verkoelend en je krijgt weer nieuwe energie. Aangezien vanavond heb ik afgesproken met een Indiër, waarmee ik eerst zou skooteren. Ga ik nog even lekker aan het strand zitten in een heerlijke lounge stoel. Al zittend en kijkend na de mensen, weet ik niet meer wie ik ben. Ik voel mij hier in india zo fijn en thuis. En heb een klik met vele indische mensen hier. Mijn paspoort is Nederlands maar als ik na mij kijk en hoe ik mij voel ben ik toch echt wel een indische vrouw van hier, wel zijn de vrouwen hier afstandelijke meestal is het de man die aan het woord is. Ook zie je hier in india vele jongere mensen.
De oudere mannen zitten meestal voor hun huis met andere mannen te praten of te kaarten, en doen niet zo veel. De vrouwen werken meestal op het land of zijn niet zichtbaar in de straten. Daardoor zie je ook alleen maar mannen op straat. Je hoeft hier niet gek op te kijken dat de jongere mannen hier op een vriendschappelijke manier hand in hand of arm in arm lopen. foto's maken dat kunnen de Indiërs hier niet echt. Ze kijken niet door de lens of op het scherm ze klikken een keer en daar moet je het mee doen. Lachen op de foto doen ze hier niet, waarom daar ben ik nog niet achter, Al zittend in de bus schrijvend kijk ik uit op 3 achterwerken van 3 koeien, die naast elkaar in een achterbak van een aanhangwagen staan. Geweldig het kan en mag allemaal, en de koeien zien er op eerste oog erg relax uit. Het verkeer blijft tot nu toe nog elke dag een avontuur.


De volgende dag is het mijn laatste dag na gezellige avond gehad te hebben en lekker gegeten te hebben. Pak ik mijn spullen weer in, maak ik mijn laatste wandeling over het strand en eet ik weer een heerlijk ontbijt. Na nog wat leuke kleine spulletjes gekocht te hebben, zeg ik nog gedag tegen de buren, en neem ik afscheid van het personeel. Wat heb ik hier een heerlijke tijd gehad, ze stonden allemaal voor mij klaar en ik wist dat ik op hen kon rekenen. Om half 12 komt de chauffeur mij weer ophalen, na weer genoten te hebben van de mooie omgeving en gezellig geklets te hebben met de chauffeur kom ik op tijd aan op schiphol. Om van Goa na Mumbai te vertrekken. En in Mumbai stap ik over na Nagpur. De luchthaven van Goa is klein en druk, en somber, na 1 uur gewacht te hebben kan ik doorlopen en vlieg ik na Mumbai. Elke keer als ik in het vliegtuig stap en ik zie al die donkere indische mensen, voel ik mij gelukkig en blij.







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Mijn eerste reis

Mijn eerste reis na India!

Recente Reisverslagen:

14 April 2016

Mijn Vader gevonden

14 April 2016

Mijn Vader gevonden

14 April 2016

Dag 2 Goa

14 April 2016

Goa

23 Maart 2016

Veel emotionele indrukken
Susanne

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 8451

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 03 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: