Goa - Reisverslag uit Bombay, India van Susanne Unen - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Bombay, India van Susanne Unen - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Suvarna

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 April 2016 | India, Bombay

Goa aankomst en dag 1.

Aankomen in Goa wordt ik opgehaald door een taxi chauffeur van de roundcube beach. Wat een groot verschil met mumbai, de huizen zijn echt groot, en erg mooi. En ieder huis heeft zo zijn kleur. in deze grote huizen wonen meerdere gezinnen. Ook is de omgeving erg mooi groenrijk en het is rustig op de weg. Heel apart om al die verschillende gedeelten van India te zien. Aangekomen bij een heel smal paadjes manoeuvreert de chauffeur de auto rustig erdoor heen. Na een hartelijk ontvangst door het jonge personeel, laten ze mijn kleine gezellige blokhutje zien. Het is erg eenvoudig, maar alles is aanwezig, een groot bed, met klamboe ,en de fen aan het plafon, twee open kasten en een klein nachtkastje, de douche bestaat uit een normale was tafel en wc, en alles is echt netjes wit en schoon, dit heb ik nog niet eerder gezien. Ook beschik ik over warm water. Heerlijk nu even lekker vakantie. Na wat spullen uitgepakt te hebben, en een paar telefoontjes heb gepleegd. loop ik na het strand, wat nog niet eens honderd meter is. Ik weet niet of ik in mijn bikini moet zwemmen, ik hou mijn lange top maar aan en trek mijn legging maar uit. Het is zondag en daarom is het erg druk, er lopen meer Indiase mensen dan blanke mensen. Als ik het strand oploop zie ik niemand met een handdoeken op de grond zitten. Nee iedereen is in het water of loopt of ze spelen cricket. Ook draagt niemand zwemkleding de vrouwen en mannen Zwemmen met hun kleding aan. Ondertussen zit ik al even op het strand en wordt ik door iedereen aangestaard, jong en oud. Mijn legging uit doen was toch niet zo goed idee. De mensen zien niet aan mij dat ik een Nederlandse nationaliteit heb. Voor hun ben ik een Indische vrouw die verkeerd bezig is. Ik besef dat dit niet zo goed idee is. Na 5 a 10 minuten gezeten te hebben keer ik maar weer gauw om. Ik weet voldoende. Ik loop even na mijn hutje kleed mij volledig aan en ga weer terug. Best verwarrend, ik pas mij nu maar geheel aan, en heb besloten mij als een Indische vrouw aan te passen, En die zwemmen dus ook met kleding aan, na een heerlijke frisse duik in het water genomen te hebben, loop ik lekker te genieten van alle mensen, en het mooie uitzicht en tempratuur! Nadat het wat donker begint te worden ga ik weer terug na mijn accommodatie. Waar het jonge personeel bij elkaar staat, Na gezellig te hebben geklets met mijn gebrekkig engels. neem ik een lekkere koude douche. met warm water douchen dat doe ik al niet meer daar is het hier veel te warm voor. Tja wat ga ik nu eens eten, het eten wordt hier in grote hoeveelheden geserveerd vindt ik, je kunt dit eigenlijk wel met twee personen eten. Nadat ik lekker in een de stoel zit met uitzicht op de zee en allemaal lichtjes om mij heen, neem ik wat lekkers van de kaart. Het vegetarische eten valt bij mij goed in smaak. .ben jij vegetarisch, dan is India een perfect land om uitgebreid het vegetarische eten te ontdekken en van te genieten.
Nadat ik mijn eten op heb, ga ik bij het personeel zitten. het is wat rustig in de grote gezellige eet ruimte dat komt omdat het seizoen is afgelopen. Na nog weer gezellig geklets te hebben ga ik nog met een van het personeel lopen op het strand en drinken we nog even een drankje. Na dan toch nog na een strandwandeling gemaakt te hebben.
Is de eerste dag alweer voorbij!







De volgende morgen gaat mij wekker al weer vroeg af. Ik heb met de chauffeur afgesproken, om een mooie waterval te gaan bezoeken en de spice garden te bekijken, ook zijn er olifanten te zien. Wat is de omgeving mooi, alles is groen en overal staan grote gekleurde huizen waar hele families in wonen. Langs de weg staan ceswnoten bomen, en is het tijd voor de mango s. Ondertussen vertelde mijn chauffeur allerlei dingen over goa planten en bomen, cultuur. Aangekomen bij een klein plaatsje. Ga ik met 6 jongeren in een jeep de bergen in. Door de droge warmte zitten Alle bomen onder een dikke laag rood/ oranje stof. Dit is zo mooie prachtigste gezicht. Na wat heen en weer gebobbel kunnen we niet verder met de jeep en gaan we te voet verder Samen beklimmen we de bergen, ook al kennen we elkaar niet, we helpen elkaar en genieten van de omgeving. En ja hoor, we zjjn er bijna nog een klein stukje want we horen de waterval. Na nog wat aardig geklim, zien we de mooie waterval! Nadat we een plekje gevonden hebben voor onze spullen gaan we zwemmen, hier in indische zwemmen de mensen met kleding aan. Dus doe ik ook maar gewoon weer mee. Wel zwemmen er hele grote vissen in hst water, maar die doen verder niks. Na een heerlijke frisse duik, moeten we weer terug na beneden, na wat foto's van elkaar gemaakt te hebben, lopen weer na beneden, onderweg komen we nog wat apen tegen die hier leven. Ze komen er dicht bij en zitten en kijken net als mensen. Geweldig! Nadat we beneden zijn gekomen, neem ik afscheid van de groep en ga ik op weg na de spice garden. Hier groeien verbouwen zij allerlei kruiden en specerijen en vele soorten fruit op de biologische manier. De zwarte peper is de koning van alle pepers, deze groeien aan de Palmbomen langs de stam omhoog. Ik heb echt van alles gezien, bananen bomen, ananassen, citronella bladen, nootmuskaat, aloë vera planten, mango bomen, en cwhessnoten bomen. Vanille plant, en ga zo maar door. Een mooie ervaring om te zien hoe en waar deze planten vandaan komen en wat de functie van al deze planten en specerijen zijn. Dit wordt door de lokale bevolking erg veel gebruikt. Alle mensen hebben wel hier iets van in huis. Na lekker geluncht te hebben met een 4 mensen uit Engeland, loop ik door na de olifanten, om deze kleine Aziatische olifanten . Ik heb vooraf een ticket betaald, om op de olifant gaan zitten en te wassen. maar als ik ze dan zie denk ik dit is niet goed, hier zijn deze beesten niet voor bedoeld. Na wat geaarzeld te hebben besluit ik het toch te doen, ik loop een klein trappetje op en dan sta ik bijna op gelijke hoogte als de olifant. De olifant had een grote brede rug met een soort deken, waar ik op kon zitten, nadat ik plaats had genomen op de olifant zat ik bijna in de split. Zo grote rug en ik met mij korte benen, na even, wat heen en weer geschoven hou ik mijn benen maar meer naar voren. De olifant is ondertussen al gaan lopen. Wel apart hoor, nu zit ik echt op een olifant0ANa 5 a tien minuten rondgelopen tussen de palmbomen , gaan we terug na het trappetje, ik stap af, en moet op een andere olifant gaan zitten. Waarom ?? Ik stap over op de andere olifant, er wordt wat gezegd tegen de olifant, en de olifant begint met zijn slurf water te drinken, en gooit het na achteren over mij heen, ik ga de olifant niet wassen, maar de olifant mij. Na doordrenkt te zijn van het water. En toch wel even genoten te hebben, aangezien het 40 graden is. Is het olifanten avontuur afgelopen. Een mooie ervaring erbij, maar niet voor herhaling vatbaar, de olifanten horen in het wild te leven, en niet kleine rondjes lopen en bevelen opvolgen. Ik hoop dat er geen nieuwe olifanten worden aangeboden, aangenomen voor deze toeristische trekpleister.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Mijn eerste reis

Mijn eerste reis na India!

Recente Reisverslagen:

14 April 2016

Mijn Vader gevonden

14 April 2016

Mijn Vader gevonden

14 April 2016

Dag 2 Goa

14 April 2016

Goa

23 Maart 2016

Veel emotionele indrukken
Susanne

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 8468

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 03 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: