Kleding ,huizen, verkeer en plastic in India - Reisverslag uit Bombay, India van Susanne Unen - WaarBenJij.nu Kleding ,huizen, verkeer en plastic in India - Reisverslag uit Bombay, India van Susanne Unen - WaarBenJij.nu

Kleding ,huizen, verkeer en plastic in India

Door: Suvarna

Blijf op de hoogte en volg Susanne

25 Februari 2016 | India, Bombay

Vorige week  met een een van de verzorging van hier na tjamboer station geweest.overal kramen met kleding, schoenen, eten, en alles wat je maar nodig hebt. Alles staat door elkaar, iedereen loopt ook door elkaar,  de mensen zijn behulpzaam en hebben uitgebreide kramen.   Bij drie verschillenden kramen heb ik mijn indiase kleding gehaald  voor de komende weken.  Wat leuk om dit te dragen! Nu voel ik mij echt een indische vrouw!  Ongelooflijk hoe hier de huizen in india door de mensen wordt gemaakt, ik heb huizen gezien van golfplaten, bakstenen, plastic zeilen,  huizen die alleen bestaan uit stro, en palmboom bladeren die zo  zijn neergelegd, vastgemaat tot een heel huis.  En uiteraar een combi van al deze materialen.  De grote hoge flats worden van beton gemaakt, en ook netjes, maar waarschijnlijk door de extreem verschillende seizoenen, kunnen, of willen ze het niet bijhouden. Oja de steigers om de flat hier zijn gewone bamboestokken, er zit wel een soort constructie in, maar daar is alles ook meegezegd, veiligheid nemen ze niet zo nauw hier. En dat blijkt ook wel weer tussen het verkeer, op snelwegen rijden vele motorrijders en schooters, geen beschemde kleding dragen. Deg helmen hangen aan het stuur of ergens anders, of hebben ze niet. Op een moter zit niet een a twee personen, maar hele gezinnen meestal als eertse het oudste kind, dan de vader, daar tussen het jongste kind en achterop moeder. En het gaat ook allemaal maar goed, het blijft mij verbazen. Over het algemeen kun je wel zeggen dat alle vervoermiddelen overbezet zijn in india, de ritsja in india zijn voor 5 a 6 personen,  maar afgelopen zaterdag, zet ik in een ritsja met 10 mensen, eerder reed de ritsja ook niet. Het is echt een apart gezicht die kleine wagentjes helemaal vol. Het zelfde geld voor de auto deze zijn ook overbeladen en niemand heeft een gordel om. Wel zie je overal goeie auto tussen het verkeer,  populair is in deze omgeving Honda, Suzuki,  Toyota. Zomaar midden op de weg stilstaan kan hier ook, iedereen rijdt er wel om heen. Vrachtwagens hier hebben allemaal een gekleurde cabine met handgeschreven teksten. Zelf op de weg is het een gekleurde happening.  Helaas ook in de bermen en overal waar je maar kijkt ligt plastic, het hele land is bezaait met plactic waar je ook kijkt. Tot nu toe nog geen een plek gezien waar het niet ligt. Abnormaal, ook weer een taak van de regering,  hier in deze omgeving moet je ook zoeken na een prullenbak. En lijkt het erop dat het gewoon is om je plastic van je af te gooien, zo nu en dan kom je wel eens een bord tegen hou india schoon, maar dat helpt niet, dit is echt een groot land probleem. Hier erger ik mij ook mateloos aan, hoewel het ook gek genoeg wel weer wend, omdat het overal zichtbaar is. Wat is ons kleine landje dan maar keurig schoon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Mijn eerste reis

Mijn eerste reis na India!

Recente Reisverslagen:

14 April 2016

Mijn Vader gevonden

14 April 2016

Mijn Vader gevonden

14 April 2016

Dag 2 Goa

14 April 2016

Goa

23 Maart 2016

Veel emotionele indrukken
Susanne

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 8462

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 03 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: